Tuesday, July 8, 2014

Deal Or Leave


Baru-baru ini ada banyak momen yang aku rasa aku dipersoal tentang berkawan. Dan aku mula tersenyum bila dipersoalkan tentang hal itu. Setidaknya aku tahu ada kenalan aku memerhati cara aku berkawan.

Aku anggap semua itu adalah persoalan dan point point negatif yang aku zahirkan.. Persoalan bagaimana aku memilih untuk berkawan. dan point negatif yang aku cuba buat untuk menidak; menampakkan cara lain pada semua pilihan yang aku buat.

Memilih?

Aku cuma ada jawapan ini:
Memang aku sengaja berkasar dengan si polan itu dan si polan ini. Perangai aku memang begitu, Kasar. Dan aku memang biarkan mereka nampak dan tahu buruk aku sebetulnya. Kerana sememangnya aku tidak memilih untuk berkawan. sebaliknya mereka yang memilih sama ada Mahu atau Tidak. Aku berkawan atas penerimaan mereka. 

dan sekali lagi
jujur aku tidak pernah memilih untuk berkawan.


No comments:

Post a Comment