Tuesday, October 4, 2011

Jurnal Lepas Buangan


ditinggalkan atau meninggalkan. aku pun xpasti yang mana satu.
seinggat aku, aku yang tinggalkan. mungkin kerana aku xtahan dengan esak tangisannya.
dalam kepala aku masa tu hanya pikir dia sengsara. jadi aku lepaskan dia.

dan kini.. aku pula yang sengsara.
sesuatu yang dulu aku jaga dalam diam, terlepas juga seperti yang aku pernah mimpikan.
ye aku pernah mimpi suatu malam tentang itu. tapi aku diam, pendam dari kau.
mungkin sbb aku terlalu diam menjaga ataupun terlalu diam sayangkan dia.

dia tak nampak apa yang aku buat. apa yg aku cuba korbankan. apa yg aku cuba tunjukan.
sbb aku si pendam rasa.

hasilnya. aku ditinggalkan. aku meninggalkan.

cuba mencari peluang. tapi kosong. aku tetap kosong.
dia tetap berisi.  berisi dgn jiwa baru. berisi segalanya. aku tetap kosong lagi.

masih tak dapat terima. aku ditinggalkan dan meninggalkan.
aku selalu doa, agar dpt kembali bersama seperti dulu.

kata ibu: "kalau tu dah jodoh kau, kau tetap dpt ape yang dh dijodohkan. ibu pun selalu doakan anak2 ibu dpt pasangan hidup yg terbaik".


kata teman: "mybe dia nak tunjuk kat kau ke, nk bagi kau sedar ke.nak buat kau jeles ke, IsnyaAllah dia akan jadi milik kau".

aku xkuat tanggung beban perasaan.
tapi aku perlu himpunkan semua doa aku, utk jadi kenyataan . InsyaAllah.
walau terpaksa byk menangis. bukan senang aku nangis kerana perempuan kecuali untuk ibu aku.

MOGA ALLAH KUATKAN AKU!
MOGA ALLAH MAKBULKAN SEGALA DOA AKU~
AMIN~











No comments:

Post a Comment